Vaši zákazníci tvoria facebook
Pre B2C firmy je facebook priam nevyhnutný. Na to, že na facebooku nájdu svojich zákazníkov sa môžu spoľahnúť. V júni 2017 bolo na facebooku aktívnych 2,01 bilióna ľudí. Toto číslo každým rokom stúpa o 17 %.
Cielenie
Pomocou facebooku dokážete cieliť vaše reklamy na publikum podľa veku, pohlavia, demografie, záujmov, nákupného správania a podobne. Môžete osloviť fanúšikov vašej stránky alebo naopak, ak chcete získať nových fanúšikov, vašich fanúšikov jednoducho z cielenia vylúčiť.
Reklamy na základe vašich cieľov
Vo facebooku viete nastaviť reklamu presne podľa vašich cieľov. Pri vytváraní kampane sú ciele kampane rozdelené na štádia:
awareness– najširšie relevantné publikum. Zákazník získa o vašej značke povedomie, zistí, že vôbec existujete a že ste na trhu. Ľudia v tejto fáze, ešte nie sú pripravení od vás nakupovať.
consideration– po fáze awareness, prechádza zákazník do fázy zvažovania. Užívateľ prichádza na vašu stránku, prezerá si vašu ponuku, porovnáva vás s konkurenciou. Teraz už má užívateľ slabý komerčný záujem.
conversion– klient už má silný komerčný zámer, je rozhodnutý uzavrieť obchod. V tejto fáze je cieľom uzavrieť konverziu, čo môže byť nákup produktu, objednanie sa na termín alebo prihlásenie sa na odber noviniek.
Všestranné formáty reklamy
Facebook ponúka rôzne formáty reklám. Je ich veľmi jednoduché vytvoriť a k dispozícii máte aj bezplatné fotografie či videá na vytvorenie reklamy.
Remarketing
Ak máte svoj vlastný web, môžete pomocou facebooku cieliť na návštevníkov vašej stránky pomocou remarketingu. Ak napríklad niekto navštívil váš web a prezeral si váš produkt, pomocou facebook remarketingu ho viete nájsť na facebooku a cieliť na neho napríklad video reklamou o produkte.
Analytika
Facebook priamo poskytuje analytické nástroje, analytiku vidíte priamo vo svojej facebookovej stránke. Analytika je potrebná na to, aby ste videli, ako dosahujete svoje ciele v marketingu.
Facebook sa rozhodol rozšíriť knižnicu reklám známu ako Ad library!
Na konci marca tohto roku táto platforma rozšírila reklamnú knižnice tak, aby zahŕňala každú obchodnú stránku, na ktorej sa zobrazujú reklamy. Ak má vaša spoločnosť stránku na Facebooku, na tejto platforme sa zobrazujú reklamy a môže ich vidieť ktokoľvek. Konkurenti ale neuvidia, čo ste nastavili.
ZDROJ: internet, digitalman.sk, wooacademy.sk
Autor: Kristína B.
Comments