top of page

Princíp 40:30:20:10


Rozhodli ste sa práve šetriť a vytvoriť si firemný rozpočet? Zistenie toho, ako spravovať každý mesiac vlastné peniaze, vás môže naozaj prekvapiť. Nejde len o organizovanie finančných záležitostí, ale aj o náročné rozhodovanie sa, ako minúť vlastné peniaze. A skúsenosti iných vám veľmi nepomôžu, keďže príjmy a výdavky sú u každého človeka iné.

No máme pre vás dobrú správu. Nepotrebujete komplikované tabuľky a ani nemusíte byť finančným odborníkom na to, aby ste pochopili, koľko peňazí vlastne môžete utratiť. Stačí, ak sa budete riadiť pravidlom 40-30-20-10


Ako to funguje?

- 40% rast Vašej spoločnosti. Nákup tovaru, prerábky, zamestnanci, vývoj, rozvoj.

- 30% splácanie dlhov. Z týchto peňazí platíte svoje výdavky, nájom, SIPO, faktúry a pod.

- 20% investovanie. Marketingové slžby, služby zákazníkom, PR...

- 10% vytvárajte si rezervu. Tieto peniaze použite na neočakávané výdaje. Nikdy neviete, čo môže "vyskočiť". Práve tieto peniaze slúžia na to, aby Vám zabezpečilo pokojný a nenarušení priebeh podnikania


Následne sledujte svoje výdavky. Áno, to znamená vedieť o každom jednom cente, od veľkých vecí ako je nájomné po kávu, ktorú si kúpite cestou do práce. Potom rozdeľte svoje výdavky do troch kategórií: základy, finančné zámery a flexibilné výdavky. Uistite sa, že všetko spadá do parametrov pravidla Ak prekročíte svoj limit na vec, ktorú nepotrebujete, no chcete, tak je správny čas na to, aby ste znížili náklady a viac šetrili.


Budeme radi, ak sa s nami podelíte o svoje skúsenosti, prípadne o Vaše zaužívané metódy. V malých rodinných firmách a u živnostníkov je táto metóda ideálna, na nastavenie disciplíny a kontroly svojich výdajov.

79 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page