Marketing v roku 2021

Ako bude vyzerať marketing v roku 2021? Ako budeme môcť rozrásť a zlepšiť našu firmu? Pozrime sa na to spoločne.


1. Nakupovanie CEZ sociálne siete

Tento trend začal v roku 2020 a bude pokračovať aj v roku 2021, na čo sa môžeme tešiť. Čoraz viac času trávime na sociálnych sieťach. Sociálne siete konkurujú o pozornosť a najlepšie pre rast vašej firmy by bolo kombinovanie Facebooku a Instagramu na predaj vašich výrobkov či služieb.


Ich cieľom v roku 2021 bude umožniť zákazníkovi, aby si nakúpil čo potrebuje bezproblémovo na jednej platforme. Napríklad na Instagrame. Povedzme to takto- tu začnete s vyhľadávaním produktu alebo vás odchytí reklama a celý proces od rozhodovania sa až po nákup a odoslanie objednávky absolvujete na sociálnej sieti. Pre zákazníka je to veľmi praktické.

Nákupmi na sociálnych sieťach sa otvára veľký priestor pre aktívne riešenia a zlepšenie kvality ponuky a zákazníckeho servisu.


2.- KONVERZAČNÝ MARKETING

Ľudia trávia čoraz viac času komunikáciou prostredníctvom sociálnych sietí. Nechce sa im písať maily, čakať dlho na odpoveď, a preto preferujú sociálne siete, na ktorých je odozva oveľa rýchlejšia.

Konverzačný marketing umožní prepojenie zákazníka a marketingového pracovníka okamžite. Je potrebné vtiahnuť zákazníka do rozhovoru, odpovedať na jeho otázky, zistiť čo chce, čo potrebuje,…

Zákazníkovi sa nebude chcieť odhlásiť z Facebooku a prihlásiť sa na Instagram aby vám mohol napísať. Zákazníci majú oveľa radšej jednoduchosť. Ak si môžu tovar poprípade službu pozrieť a zároveň kúpiť na jednej stránke, tak nebudú váhať a spravia to. Jednoduchosť je dobrý krok. Prispôsobte sa správaniu zákazníkov a buďte im k dispozícii na viacerých platformách sociálnych sietí. Využite aplikácie a sociálne siete na komunikáciu so zákazníkmi.

Interakcia so zákazníkmi je veľmi dôležitá. Je mimoriadne dôležité, aby v nej bol obrovský kus úprimnosti a autentickosti. Ak vám zákazníci neveria a nedôverujú, odídu. Preto si na to dávajte pozor, aby ste si s nimi v prvom rade vybudovali dôveru.


3.- OZNAČOVANIE PRODUKTOV

Predajcovia si uvedomujú, že na mobiloch robíme už takmer všetko. Na nákupy nepotrebujeme inú elektroniku ako napríklad počítač. V poslednej dobe sa nákup na internete uľahčuje. Uľahčite si aj predaj vašich produktov. Pri pridávaní príspevku na sociálnej sieti označíte váš produkt, aby sa k nemu zákazník dostal čo najrýchlejšie. Táto časť nákupu ho zákazníkovi výrazne zjednoduší.




4.- DÔLEŽITOSŤ INTERAKCIE

Na sociálnych sieťach sa začalo klásť na interakciu. Vaši diváci sa môže aktívne zapojiť cez dotazníky, kvízy a ankety, komentáre, 360 stupňové videá a oveľa viac. Urobiť interaktívny obsah je obzvlášť dôležité. Vďaka interaktívnemu obsahu zvýšite aj váš dosah na sociálnych sieťach.


5.- INTERAKTÍVNY OBSAH

Zapojte vašich divákov do obsahu stránky, čím získajú informácie o vás a vašej firme. Umožnia vám to rôzne kvízy, dotazníky, ankety, videá, reklamy v rozšírenej realite a podobne. Dostane sa tak do povedomia diváka.


6.- VIDEO

Nie nadarmo sa hovorí, že- je lepšie raz vidieť ako sto krát počuť. Pre ľudí je video pútavejšie než články, keďže si z neho viac odnesú.

Veľmi obľúbené v poslednej dobe sú 360°videá. Vedia poskytnúť návštevníkovi stránky interaktívny zážitok a dovolia mu prezrieť si váš produkt.


7.- INFLUENCER MARKETING

Influenceri sú známe osoby, s tisíckami sledovateľov, s ktorými majú spoločné záujmy. A preto práve tieto osoby vám môžu pomôcť dostať váš produkt či stránku do povedomia, aby sa o vás dozvedelo čo najviac ľudí.

Veľké % ľudí si konkrétny produkt kúpi na základe odporúčania iných ľudí. To isté platí aj o službách. Tento krok by mohol byť pre vás taktiež zaujímavý a dôležitý.



8.- ZÁMER VYHĽADÁVANIA

Zámer zákazníkov sa uberá jedným zo štyroch možných spôsobov (chcem ísť..., chcem vedieť..., chcem robiť..., chcem kúpiť...).

Ak viete predpokladať zámer zákazníkov, môžete im poskytnúť všetko čo potrebujú. Či už je to produkt alebo služba.


9.- BLOG

Obsah je dôležitý. Rovnako aj rýchlosť načítania stránky, externé odkazy a v prvom rade kvalitný obsah. Na základe týchto vecí získate viac zákazníkov. Ak začínate a snažíte sa rozrásť vašu spoločnosť, skúste si vytvoriť blog a pravidelne do neho prispievať. Keďže budete aktívny, zvýšite svoju dôveryhodnosť v očiach zákazníkov a vytvoríte si tak s nimi dobrý vzťah.


10.- OBSAH ČLÁNKOV

Články vo vašom blogu by mali mať dávku odbornosti. Je vhodné ak sa vo vašich článkoch vyskytujú podstatné informácie o vašej stránke alebo firme.

K zvýšeniu návštevnosti stránky sa zamerajte na používanie kľúčových slov, pravopis, používanie nadpisov a podnadpisov v článkoch, množstvo spätných odkazov a podobne.

Počas tohto roka nás budú sprevádzať optimistické farby ultimate grey a illuminating yellow. Skúste využívať tieto farby vo vašich vizuáloch, nadpisoch, podnadpisoch, na podklade obrázkov atď.


ZDROJ: differentmarketing.sk, idcrew.sk, ifocus.sk, google


Krisína B.


12 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše