Používajte firemný Instagram účet
Firemný Instagram účet vám poskytuje prístup k funkciám, ktoré nemôžete používať pri osobnom účte, a to napr.:
štatistiky Instagramu
možnosť vytvárať reklamy na Instagrame
možnosť predávať produkty na Instagrame
možnosť pridať kontaktné informácie a tlačidlo s výzvou
Jasne definujte svoje ciele
Všetky sociálne siete sú strojmi na peniaze. Instagram marketing môže generovať rôzne odbyty v závislosti na stratégii, ktorú zvolia jednotliví marketéri a majitelia účtov, ako napr.:
zvyšovanie povedomie o značke (služby, produkty, novinky, akcie..)
získanie nových zákazníkov
oslovenie novej skupiny potencionálnych klientov
priame predaje
Definujte svoje publikum
Jasne definujte svoje cieľové publikum, aby ste tak mohli efektívne oslovovať práve tú skupinu, ktorá je pre Váš biznis relevantná.
Optimalizujte Váš profil
Instagram BIO: máte k dispozícii 150 znakov na to, aby ste prezradili návštevníkom, prečo by mali na Vašom profile ostať a venovať mu pozornosť. Profilová fotografia: profilovú fotografiu by malo tvoriť Vaše logo.
Tvorte vizuálne a obsahovo zaujímavý obsah
Vaše príspevky musia vyzerať skvele. To však neznamená, že vaše príspevky musia byť vytvorené s profesionálnym fotografickým vybavením. Ak ste len malým eshopom či jednotlivcom, je v poriadku pridávať príspevky tejto kvality. Ak však máte s Instagramom väčšie ciele, odporúča sa zveriť do rúk profesionálom, tí budú generovať obsah inej úrovne.
Nepreháňajte to s priamym predajom predajom
Veľkou chybou je, že spoločnosti zo svojho účtu robia predajný eshop. Väčšina príspevkov, ktoré takéto značky produkujú sú robené práve v tomto štýle. Väčšina ľudí bude takéto príspevky ignorovať a algoritmus Instagramu bude na budúci obsah profilu reagovať ako na menej kvalitný a zaujímavý, čím sa výrazne zníži možný dosah profilu.
Pridávajte posty a stories v správny čas a v správnom rozsahu
Príliš veľa príspevkov a stories sledovateľov otravuje a pôsobí to spamovo. Odporúčaný počet sa hýbe v rozmedzí 1-3 príspevkov týždenne a 1-5 stories denne. V rámci stories by sa malo dodržiavať vždy aspoň minimum, a to 1 denne. Konto následne pôsobí aktívne. Aktívny účet znamená lepšie výsledky. Štatistiky vám ukážu časové rozmedzie, v ktorom sú vaši followeri najaktívnejší.
Používajte #hashtagy správne
Odporúča sa používať 2-10 hashtagov v rámci jedného postu, a to hashtagy, ktorú sú špecifické pre váš segment a nepôsobia príliš spamovo.
Používajte výbery stories
Novinkou je možnosť vytvoriť si zvýraznené albumy stories, v ktorých môžete zachovať najlepší obsah z jednotlivých oblastí, ktorý produkuje váš profil, a ktorý môže byť zaujímavý pre ďalších návštevníkov.
Využívajte Instagram shopping / Instagram nákupy
Táto funkcia vám umožňuje predávať produkty priamo z príspevkov a z príbehov na Instagrame.
ZDROJ: instamag.sk, internet
Autor: Kristína B.
Comments