top of page

Copywriting

Čo je to copywriting?

V skratke je copywriting písanie reklamných a marketingových textov. Copywriting je jeden zo základných elementov efektívneho marketingu. Je to akt propagácie produktu, biznisu, osoby či nápadu, ktorého cieľom je, aby čitateľ urobil určitú konkrétnu akciu, napríklad aby nakúpil v eshope, prihlásil sa do newsletteru a podobne.


Kde všade sa copywriting využíva?

S copywritingom sa môžete stretnúť v odlišných médiách. Online aj offline. Copywriteri vytvárajú texty na webstránkach, newslettroch, na reklamných brožúrach, katalógoch atď. Odlišní copywriteri sa špecializujú na odlišné typy copywritingu, nakoľko napríklad tvorba dobrého newsletteru firmy je odlišná než tvorba textu na bilboard.

Kto sa venuje copywritingu?

  • Človek, ktorý vytvára takéto texty, je copywriter. Jeho cieľom je vytvárať obsah, ktorý predáva. Vo všeobecnosti sa ľudia najviac zameriavajú na správnu gramatickú a štylistickú stránku textu. Dobrý copywriting však nie je len o gramatike. Musí ovládať viacero zručností.

  • Copywriter musí byť kreatívny textár, skúsený predajca, a tak trochu aj psychológ. Potrebuje rozumieť nielen myšlienke či produktu, ktorý propaguje, ale hlavne sa musí dokázať vcítiť do role cieľovej skupiny, ku ktorej sa prihovára.

  • Copywriter musí chápať, aké problémy rieši jeho čitateľ a má byť schopný ponúknuť mu riešenia spôsobom, kedy predá propagovaný produkt.

Ako rozpoznať dobrý copywriting od zlého?

Práca copywritera láka mnohých ľudí, nakoľko môžu písať aj z domu a nepotrebujú formálne vzdelanie. Je to jeden z najjednoduchších spôsobov, ako sa začať živiť písaním. Po copywriteroch je veľký dopyt, nakoľko si firmy uvedomujú, že dobrý copywriting predáva. Avšak nie každý copywriting je kvalitný. Kvôli veľkému dopytu a jednoduchému vstupu do tohto oboru, sa v tomto priestore objavuje aj nekvalitný obsah.

Kvalitné písanie pre mnohých znamená predovšetkým dobrú gramatiku a štylistiku. Gramatická a štylistická korektnosť by však mala byť automatickou súčasťou dobrého copywritingu, nie stavebným kameňom.

Aký je dobrý copywriting?

  1. Dobrý copywriting rozpráva príbeh

  2. Dobrý copywriting vie, kde sa nachádza bodka

  3. Dobrý copywriting pozná svoju cieľovú skupinu.

  4. Dobrý copywriting je pozitívny.

  5. Dobrý copywriting predáva.


Koľko reálne stojí hodina práce?

Priemerný plat copywritera je 1073€ mesačne v hrubom (zdroj), takže asi 816 v čistom. Keď to prepočítame na mýtických 160 hodín práce mesačne, vychádza to na 5,1€ v čistom


Lacný copywriting = nekvalitný copywriting

Samozrejme, dobrý copywriter 2 normostrany textu za 2 hodiny nenapíše, pretože ho chce napísať fakt poriadne. Premýšľa nad cieľovkou, nad tonalitou textu, nad účelom článku ako takého. “Ale nám predsa nejde o kvalitu,” obhajujú sa zástancovia superlacného copywritingu. Vám možno nie, ale zvyšku sveta áno. Aj keď si to možno neuvedomuje.



 
13 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page