top of page

Ako získať zákazníkov pomocou offline reklamy?

Aj v dobe digitalizácie a moderných technológií môže firma osloviť zákazníkov v offline prostredí. Využiť je možné klasické letáky. Taktiež sa dá budovať meno firmy prostredníctvom rôznych udalostí, ako sú ochutnávky. Alebo je dobrým spôsobom, ako zvýšiť povedomie o firme, digitálny out of home alebo guerilla marketing.


Reklamné letáky a ich využitie v marketingu firmy

Letáky netreba hádzať iba do schránky, spôsobov využitia je viacero. Je možné rozdávať ich priamo v predajni, jednoducho nimi prekvapiť svoju cieľovú skupinu na miestach, kde sa vyskytuje najčastejšie alebo ich pribaliť k predanému tovaru spolu so zľavovým kupónom na ďalší nákup.

Je dôležité dať si záležať na grafickom aj textovom prevedení. Na klasický formát A5 či A6 sa zmestí aj obsiahlejší text, ale keďže ľudia často berú letáky ako nutné zlo, je potrebné ich zaujať hneď prvým a jasným nadpisom a pekným vizuálom, aby nemali chuť ho zahodiť do koša bez prečítania.


Výhody a nevýhody reklamných letákov v marketingu firiem



Výhody Nevýhody


Cena – jeden letáčik môže stáť v podstate Keďže takýchto reklamných nosičov „lieta“ po

jednotky centov, pričom cena za kus svete veľa, ľudia im už niekedy nevenujú

sa zvyčajne zníži pri odbere väčšieho pozornosť. Preto je lepšie, ak leták nie je

množstva. (Ak sa však firma rozhodne niekde len tak položený, ale ak ho, bez

využiť spomínané štúdio aj na vytvorenie nátlaku a „otravovania”, niekto ľuďom podá a

celého návrhu, bude to stáť o čosi viac. prípadne vysvetlí základné informácie, ktoré

Pri cene je tiež potrebné zohľadniť obsahuje. (Zabrániť vyhodeniu môže aj zľava

farebnosť letáku, rozmer a druh papiera.) alebo kupón, ktorý by bol viazaný výlučne na

letáčik).

Nevýhodou letákov tiež je, že pravdepodobne

nepodporia obchod a predaj z dlhodobého hľadiska. To by sa musel rovnaký plagát cieľovej skupine posúvať niekoľkokrát denne alebo týždenne.

Ako zaujať reklamou vo forme letáku ?

Dá sa s nimi perfektne vyhrať a vyrobiť ich v rôznych nezvyčajných tvaroch či vytvoriť z nich zaujímavé skladačky.

Čo sa týka obsahu, podnikateľ môže ísť cestou jednoduchého aj obsiahlejšieho textu, no vždy je dôležité jednotlivé odseky vizuálne oddeliť a dať letáku „hlavu a pätu” tak, aby to nebol len zhluk obrázkov a cenoviek.


Marketing vo forme udalostí

Keď sa povie event, väčšina si predstaví veľkolepé udalosti, ktoré stoja nemalú sumu peňazí. No takáto akcia nemusí v budgete firmy spraviť až taký veľký prievan. Aké eventy za rozumné ceny teda môže podnikateľ pripraviť?

  • Ak ide o novú prevádzku, ktorá práve otvára, je vhodné pozvať ľudí z ulice dovnútra a predviesť im produkty či služby naživo.

  • Vhodná voľba je tiež predvádzačka aj pred vchodom alebo pomoc v rámci barteru s inou prevádzkou, u ktorej môže svoje produkty a služby nová firma odprezentovať.


  • Výhodné môžu byť tiež ochutnávky, ktoré opäť možno poňať ako samostatný event alebo ich jednoducho pripraviť ako bonus pri každom nákupe. Zákazníci sa tak zadarmo zoznámia s ponukou novej spoločnosti.

Koľko stojí marketing vo forme udalosti?

Takáto propagácia si vyžaduje náklady za nákup produktov, občerstvenie či na jednoduchú výzdobu. V prípade, že sa podujatie koná v priestoroch firmy, je miesto už zaplatené. Je na podnikateľovi, koľko sa do akcie rozhodne investovať, môže ho stáť stovky ale aj tisícky eur.


Výhody Nevýhody


Keďže firma využije svoje alebo Môže sa stať, že na akciu dorazia len ľudia, ktorí

bartrované priestory, nebude musieť chcú „zneužiť” pohostinnosť firmy. S tým však

platiť obrovské sumy za prenájom treba rátať.

iných miestností alebo za miesta

na rôznych veľtrhoch či tematických V niektorých prípadoch je zasa potrebné

platených akciách. si pomôcť napríklad reklamou na sociálnych

Skvelé na eventoch je, že pomôžu sieťach, kde vďaka presnému cieleniu môže

posilniť vzťah so zákazníkmi, pričom firma. dať tým pravým ľuďom dopredu vedieť, že

si napríklad pomocou ochutnávok sa niečo chystá. To sa,prirodzene, odrazí aj na

zamilujú tovar, po ktorý sa do obchodu nákladoch.

budú vracať. Navyše, ľudia majú radi,

ak niečo získajú bezplatne.


Digitálny out of home formát reklamy

Digitálny out of home (DOOH). Ide o rôzne typy billboardov či citylightov, ktoré sú však doplnené o zaujímavé digitálne a interaktívne funkcie a dokonca dokážu rozpoznať, či sa na ne niekto pozrel.

Vďaka DOOH si môže firma vybrať a meniť promovaný vizuál alebo video kedykoľvek sa jej zachce a takisto môže tieto kampane na diaľku vypnúť alebo spustiť tak, aby sa ukazovali len v určitom čase. S klasickým statickým billboardom by toto všetko bolo možné dosiahnuť len veľmi ťažko.

Koľko stojí digitálny out of home? Cena za zhliadnutie nie je nikdy jednotná, no pohybuje sa v rozmedzí niekoľkých centov. Finálna cena závisí od množstva faktorov, ako sú intenzita kampane, lokácia zariadenia, čas, v ktorom bude kampaň spustená a či bude použitý ako výstup statický obrázok alebo video. Vždy je ale možné nastaviť rozpočtový limit, takže sa nestane, že by firma minula viac peňazí, ako mala v pláne.


Výhody Nevýhody

Výhodou DOOH je to, že podnikateľ Aj keď existuje spoločnosť, ktorá ponúka až

platí len za reklamy, ktoré jeho cieľová 920 DOOH plôch v rámci Európy (vrátane

skupina reálne uvidí. Vďaka špeciálnej Slovenska a Českej republiky), pokojne sa

technológii tieto typy DOOH dokážu môže stať, že práve na mieste, kde by firma

zaznamenať ľudský pohľad, na takúto reklamu potrebovala, nebude ani

základe ktorého je firme „vystavená jedno zo zariadení umiestnené.

faktúra”. Zatiaľ čo pri klasických

billboardoch si platí za prenajatie Rovnako ako pri iných druhoch reklamy, aj

priestoru, v prípade DOOH reklamy tento spôsob marketingu so sebou nesie

zaplatí len za tých ľudí, ktorí reklame riziko, že neprinesie toľko zhliadnutí, ako by

venovali skutočnú pozornosť. firma čakala. Vtedy jefajn zamyslieť sa nad

kreatívou kampane alebo nechať si poradiť od prípadnej spoločnosti poskytujúcej DOOH služby.



 
13 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Copywriting

bottom of page