top of page
Obrázek autoraCsaba B.

Ako začať podnikať online?

Najlepšia vec, ktorú môžete urobiť, než sa do online podnikania pustíte naplno je validácia vášho nápadu. To znamená, že svoj nápad a jeho potenciál by ste mali najprv otestovať v malom, aby ste zistili, či má zmysel doňho ísť na sto percent.


Štatisticky je druhým najčastejším dôvodom zlyhania začínajúcich firiem to, že na trhu neexistuje dopyt po ich produkte alebo službe. Preto by vaším prvoradým záujmom malo byť overenie potenciálu vášho nápadu na podnikanie cez internet.

Ako na to? Rýchla validácia spočíva v nasledovnom: dostaňte svoju ponuku čo najskôr pred čo najväčšiu masu ľudí a sledujte ich reakcie. Ak bude záujem, môžete ísť do toho. Ak záujem nebude, je to pravdepodobne znak, že by ste s daným nápadom iba strácali čas.

V praxi to znamená 3 kroky:

  • Nájsť potenciálny nápad na online podnikanie

  • Vytvoriť si web stránku

  • Investovať do reklamy

Potom si už len stačí spočítať, či sa vám vložené finančné prostriedky vrátili.

Veľa ľudí robí tú chybu, že najprv začne vymýšľať produkt, a potom sa ho snaží predať. Kde je problém?

Problém je v tom, že môžete vymyslieť niečo, o čo vôbec nie je záujem.

Dobrý marketing nikdy nemôže zachrániť nekvalitný produkt, ale kvalitný produkt, po ktorom je dopyt, sa dá predávať aj s priemerným marketingom. No nikdy nie naopak.

Aby ste zvýšili svoje šance na úspech, začnite naopak. Najprv nájdite skupinu ľudí, ktorí majú rovnaký problém, hľadajú naňho riešenie, iba ho ešte nenašli.

Vďaka internetu je to celkom jednoduché a rýchly prieskum si viete urobiť aj sami:

  • Navštívte online fóra a pozrite si, na čo sa ľudia najčastejšie pýtajú

  • Zistite si, čo ľudia vyhľadávajú v Google cez Keyword planner

Dobrý podnikateľský nápad by tiež mal vždy vychádzať z aktuálnych potrieb ľudí a vecí, ktoré práve riešia.

Zabudnite teda v začiatkoch na pekné logo, platobné možnosti, chytľavý názov firmy alebo značky. Všetko je to, samozrejme, dôležité a nevyhnutné pre podnikanie na internete. Lenže tá najdôležitejšia vec, na ktorej základoch všetko stojí alebo sa rúca, je mať niečo, po čom je dopyt.

Nájdite prepojenie so základnými ľudskými motiváciami

Odkiaľ ale zistiť, čo ľudí motivuje a o čo sa zaujímajú? Dá sa to niekoľkými spôsobmi.

Existuje niekoľko evergreenových oblastí, ktoré budú aktuálne vždy:

  • Zdravie a cvičenie

  • Oddych a relax

  • Móda a oblečenie

  • Krása

  • Zábava

  • Nábytok

  • Elektronika

Môžete tiež využiť nastupujúce trendy, od ktorých je možné očakávať dlhodobú trvanlivosť, napríklad:

  • Predaj handmande výrobkov

  • Kryptomeny

  • Zdravé stravovanie

Keď budete mať nejaký nápad, ešte nemáte vyhraté. Treba aj overiť, či vám v rozbiehaní online biznisu nebudú brániť nejaké prekážky.

Prekonajte bariéry, ktoré vám môžu brániť v rozbiehaní online biznisu

Nič nie je v podnikaní horšie, ako robiť veci iba metódou pokus-omyl.

V začiatkoch by ste pred samotným spustením svojho online podnikania alebo založenia eshopu mali mať vytýčené ciele, ale aj vedieť, čo vám môže zabrániť v ich dosiahnutí.

Krok 2: Vytvorenie web stránky

Podnikať online sa, samozrejme, nedá bez vlastnej web stránky. Našťastie, dnes nemusíte byť majstrom v programovaní, aby ste si vedeli vytvoriť vlastný web. Na jeho vytvorenie potrebujete iba tri veci, z ktorých väčšinu viete urobiť aj sami. Len v niektorých málo prípadoch budete potrebovať pomoc programátora, no pri otestovaní nápadu to nie je nevyhnutné.

Potrebujete iba:

  1. vybrať si správny názov domény a registrovať si ju

  2. vybrať si správny hosting

  3. Spustiť web stránku s vašimi produktami/službami

Získajte na web návštevnosť

Keď si vytvoríte web stránku, ľudia tam automaticky nepôjdu v davoch. Ako by predsa mohli, keď o nej nikto nevie. Preto ju potrebujete čo najskôr spropagovať.

Máte na to dve možnosti: návštevnosť zdarma a platenú návštevnosť. Ak by ste chceli ísť prvou cestou, môžete, ale bude to trvať niekoľko mesiacov, kým na web dostatenete dostatok ľudí. Preto je lepšie od začiatku investovať do platenej reklamy.

Marketingové trendy

Sledovanie marketingových trendov je užitočné, ale je únavne sa riadiť len jedným alebo všetkými bude stratou vášho času. Navyše, trendy prichádzajú a odchádzajú a teda vaša snaha ho využiť môže priniesť iba krátkodobé výsledky. Trendy sa oplatí využívať najmä v tedy, ak sa očakáva nárast ich potenciálu alebo už dlhodobo rastú.
22 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Copywriting

Comments


bottom of page