top of page

Ako si založiť vlastný eshop?

Správny výber produktového portfólia

Výber segmentu je najdôležitejší krok pri vytváraní eshopu. Vysoko konkurenčné segmenty, napríklad elektronika alebo móda, môžu byť pre začínajúci eshop ťažký oriešok. Veľké a už rozbehnuté eshopy majú obrovský výber tovaru, môžu si dovoliť nižšie ceny a investujú veľa financií do propagácie.

Mali by ste si vybrať produkty, ktorým rozumiete alebo sa viete veľmi rýchlo stať odborníkom na dané produkty.


Príprava biznis plánu

Pred začatím každého biznisu je dobré spraviť si biznis plán. Dopredu síce neviete odhadnúť čísla predajov a celkovo váš eshop môže skončiť úplne inak, ako ste predpokladali na začiatku, no mať to na papieri je základ.


Analýza konkurencie

Zistite, čo ponúka vaša konkurencia a čím presne sa chcete odlíšiť. Analýza konkurencie je odrazový mostík pri určovaní vašej marketingovej stratégie. Vašou konkurenciou nie je len jeden najväčší eshop v segmente. Zamerajte sa na širšiu oblasť konkurentov vo viacerých oblastiach.


Bude mať môj projekt pridanú hodnotu oproti konkurencii?

Spýtajte sa samého seba, akú pridanú hodnotu budete ponúkať vy svojim zákazníkom? Čo vás odlišuje od konkurencie? Môže to byť lepší servis pre klientov, rýchlejšie dodanie tovaru, nižšie ceny.


Dodávatelia a logistika

Nájsť kvalitné produkty a rýchleho dodávateľa je kľúčové. Poobzerajte sa na internete a porovnajte viacerých dodávateľov. Zamerajte sa na kvalitu výrobkov, krajinu výroby, cenu a rýchlosť dodania. Výhodou zahraničných dodávateľov sú oveľa nižšie ceny, no dlhší čas dodania. Naopak slovenskí dodávatelia vám rýchlejšie reklamujú poškodený tovar a jednoduchšie sa s nimi dohodnete. Dopredu si premyslite celý objednávkový proces a zistite si ceny dopravy u jednotlivých prepravcov. Myslite aj na poistenie a dodacie lehoty.


Výber názvu a domény

Názov eshopu a domény:

· By mal byť zapamätateľný

· Môže obsahovať kľúčové slovo súvisiace s produktami

· Musí mať voľné domény pre všetky trhy, kde chcete pôsobiť

· Nemal by parazitovať na inej značke


Výber eshopového riešenia

Keď máte premyslené základné informácie vášho nového eshopu, prichádza na rad hľadanie vhodného riešenia pre eshop. Máte tri možnosti:

· Eshop na prenájom

· Open source riešenie

· Eshop na mieru

Každá z týchto možností má svoje výhody a nevýhody. Závisí to dosť od vášho rozpočtu. Najjednoduchšie riešenie je eshop na prenájom, ten však môže mať určité obmedzenia.


Hosting

Ak plánujete menší eshop s pár produktami, tak vám bude stačiť aj klasický zdieľaný hosting. V prípade, že budete mať stovky až tisícky produktov, na klasickom zdieľanom hostingu môže byť eshop pomalý. Vtedy je vhodné prejsť na virtuálny server, s ktorým budete mať síce spojené väčšie prevádzkové náklady, ale zvýši sa vám výkon a konfiguráciu si budete vedieť nastaviť podľa potrieb.


Príprava eshopu na spustenie

Logo

Logo je prvé, čo si zákazník spája s vašou značkou a je dobré nechať si ho vytvoriť

profesionálom. Pri rozhodovaní je dôležité zvážiť, aký typ eshopu chcete, aký tovar či služby plánujete predávať a či sa chcete odlíšiť od ostatných podobných internetových obchodov.


Štruktúra a grafika

Po logu návštevník ako ďalšie zbadá vzhľad eshopu. Mali by ste sa snažiť zaujať potenciálnych zákazníkov prvkami, ktoré budú vlastné iba vašej značke. Dizajn eshopu odzrkadľuje značku a mal by byť použitý vo všetkých komunikačných kanáloch, teda aj na sociálnych sieťach, aj v printovej forme, aj pri ďalšej prezentácii eshopu.


Fotky produktov

Obrázok alebo fotka predáva. Kvalitné fotky znamenajú lepší predaj. Pozor na konkurenciu, ktorá by vám mohla fotky ukradnúť. Preto treba používať vodotlač na označenie vašich fotiek.


Popisy produktov

Popis produktu by mal byť opisný, podrobný a hlavne originálny. Pútavé texty bez gramatických chýb, spôsob komunikácie a spoľahlivé informácie vám zaručia stúpajúce konverzie. Uveďte, čo najviac dostupných informácií o produkte. Čím viac zákazník vie, tým je väčšia šanca, že produkt kúpi. Nezabudnite uviesť čo najviac parametrov produktu, ako farba, veľkosť, materiál, zloženie, príslušenstvo… Zákazníci nemajú možnosť pri online predaji tovar vidieť a skúsiť si ho. Objednávajú väčšinou naslepo, a preto im pomôžte popisom. Vyhnete sa tak zbytočnému vráteniu tovaru. Dajte pozor na gramatické chyby v textoch. Vyvarujte sa kopírovaniu textov z iných stránok. Nepoužívajte ani ten istý text pri rôznych produktoch vo vašom eshope.


Analýza kľúčových slov a SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače, teda SEO (search engine optimization) , slúži na zlepšenie návštevnosti vašej webovej stránky. Základ každého SEO a tiež každej PPC kampane tvorí analýza kľúčových slov. Vykonáva sa z rôzneho množstva dôvodov, predovšetkým je to hlavne kvôli tomu, aby ste našli kľúčové slová súvisiace s vašim podnikaním, ktoré pritiahnu na váš web relevantnú cieľovú skupinu.


Právne informácie

Pre lepšiu orientáciu vo vašich právach a povinnostiach si odporúčame naštudovať si zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode. Ďalej musíte dodržiavať § 11 ods. 1 zákona 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov – prevádzkovateľ internetového obchodu potrebuje výslovný súhlas od kupujúceho, aby Vám mohol zasielať marketingové materiály prostredníctvom e-mailu alebo poštou. Ochranu spotrebiteľa pri zásielkovom predaji tovaru alebo pri poskytovaní služieb upravuje zákon 108/2000 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji.

Pripravte si obchodné podmienky a reklamačný poriadok. Odporúčame stanoviť si minimálnu sumu objednávky. Myslite na to, že zásielku musíte baliť, expedovať, sledovať, tovar sa môže vrátiť, poškodiť pri doprave, každú transakciu musíte zaúčtovať.


Spustenie a prevádzka eshopu

Po spustení eshopu prichádza jeho prevádzka. Čaká vás denno denná práca s eshopom, administrácia produktov, objednávok, užívateľov a komunikácia so zákazníkmi, dodávateľmi, dopravcami.


Na čo všetko treba pri eshopoch myslieť?

Na tomto diagrame sú zobrazené zjednodušene zobrazené všetky oblasti, na ktoré treba pri tvorbe úspešného eshopu myslieť.




 

zdroj: wy.sk



15 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page