Ako používať firemný profil na Facebook


Firmy, ktoré sa chcú udržať na trhu, musia ísť s dobou. Jednou z možností, ako svoju firmu zviditeľniť, je profil na Facebooku. Ten používa väčšina mladých ľudí, študentov, ale aj ľudí v produktívnom veku. Využite preto Facebook aj pre vaše podnikanie, rozhodne nebudete ľutovať! Ale ako na to? Ako založiť firemný profil na Facebooku?

Vytvorenie firemného profilu a prihlásenie je naozaj jednoduché a zvládne ho aj ten, kto si s počítačom veľmi ,,nerozumie”. Osobný profil na Facebooku pre podnikanie používať nemôžete, je nutné založiť si firemnú Facebook Page. Na stránke www.facebook.com/page si najprv zvolíte typ stránky. Vyberte správny typ podľa vášho zamerania. Stránka nemusí niesť názov vašej firmy, vhodnejšie môže byť vytvorenie stránky k vášmu produktu.


Názov stránky je dôležitý!

Príliš všeobecné názvy sú zakázané a navyše nezaujímavé (napr .: kočíky, bylinky). Vaša stratégia by sa mala líšiť a zaujať! Vynechajte radšej prívesky a.s, s.r.o. a tak ďalej. Názov by mal byť jednoduchý, pritom zaujímavý, nemal by obsahovať mnoho veľkých písmen, symbolov a znamienok. Dobre všetko rozmyslite, názov nie je možné zmeniť!

Vhodný profilový obrázok

Na firemnom profile by obrázok alebo fotka nemala rozhodne chýbať. Zobrazí sa v záhlaví vášho profilu a navyše aj ako štvorcová zmenšenina u každej správy, ktorú napíšete.


A teraz už len ostáva, pohrať sa s vaším profilom tak, aby vyzeral dobre a bol často navštevovaný. Predovšetkým vložte maximum údajov o vašej firme. Cez tlačidlo Upraviť stránku sa dostanete na Základné informácie. Tým, že vyplníte všetky dostupné informácie, zvýšite šance na zobrazenie vo vyhľadávačoch. Nebojte sa použiť bohatý opis plný kľúčových slov – zaistíte si tým dobrú návštevnosť. Teraz už len zostáva vytvoriť peknú URL adresu – užívateľské meno. Raz nastavenú adresu už nie je možné zmeniť ani preniesť na inú stránku. Ak adresu získate za účelom jeho predaja, bude vám odobraná a to aj v prípade iného neoprávneného použitia.


· Adresu vašej Facebook stránky použite všade tam, kde je to možné. Na vizitky, propagačné materiály, používajte v emaily a nezabudnite ani na pracovný web.

· Pozvite svojich priateľov, kolegov, aby sa stali fanúšikmi stránky. Až keď bude váš profil zabehnutý a bude mať nejakú históriu, dajte vedieť svojim obchodným partnerom.

· Vložte do stránok isté úsilie. Stránky navštevujte denne, aby ste boli v obraze. Komunikujte s fanúšikmi, môžete ponúkať výhodné ponuky, vyhlasovať súťaže, pridávať fotky.. je to len na vás, ako bude váš firemný profil na facebooku vyzerať!


Každý profil predstavuje fyzickú osobu, ktorá je registrovaná na sociálnej sieti Facebook. Má svoje meno, dátum narodenia, pohlavie, záľuby a množstvo iných parametrov a funkcií ktoré táto sociálna sieť ponúka. Profil získate registráciou, ktorá by mala dodržiavať isté pravidlá ako napríklad:

· nebudete uvádzať nepravdivé informácie o svojej osobe

· nebudete vytvárať viac ako jeden profil

· ako profilovú fotografiu a hlavný obrázok profilu nebudete používať neunikátne, kontaktné a propagačné fotografie nepoužijete svoj profil na komerčné obohatenie, napríklad predajom platených statusov na svojej nástenke

Vy ako osoba sa môžete s inou osobou (iným profilom) spojiť tak, že vytvoríte priateľstvo. Buď prijmete pozvanie od iného priateľa alebo o priateľstvo požiadate vy. Toto je najviac zneužívaná funkcia osobných profilov, vďaka ktorej firmy posielajú náhodne žiadosti o priateľstvo rôznym, väčšinou náhodným osobám.


Limity Facebook profilu

Okrem toho, že používanie profilu pre biznis je proti pravidlám, môžete naraziť aj na limity. Jedným z nich je, že pre vytvorenie priateľstva musia urobiť akciu obidve strany, to znamená, že ak by ste mali firemný profil, zákazník vás nájde, ale k informáciám sa dostane až keď potvrdíte jeho žiadosť o priateľstvo. Ak sa k požadovaným informáciám nedostane hneď, môže odísť ku konkurencii, kde môže uspieť skôr. Obrovskou nevýhodou je aj to, že ak sa o svoj profil nemôžte starať, musíte iným osobám prezradiť svoje prihlasovacie údaje. Ďalším limitom je počet fanúškov. Ten je momentálne na úrovni 5000. Pri dosiahnutí tohto čísla sa s vami nespriatelí nik. Živým príkladom sú profily politikov a niektorých umelcov.

Na stránku môžu návštevníci prichádzať bez obmedzení. Celý obsah je verejný a to, či sa návštevník stane fanúšikom je na jeho slobodnom rozhodnutí a vy pre získanie fanúšika nemusíte urobiť žiadnu akciu.

Novinkou je aj využívanie geolokačnej služby Miesta (Facebook Places). Ak si v profile správne vyplníte adresu, dostanú vaši fanúšikovia možnosť označiť, že sa práve nachádzajú vo vašej firme alebo pridať udalosť spojenú s vašim miestom v minulosti. Samozrejme nahlásenie sa k danému miestu bude pridané na nástenku daného fanúšika a príspevok uvidia ďalšie osoby.


ZDROJ: https://akoapreco.com/zalozit-firemny-profil-facebooku/ , internet

Autor: B.Harbuľáková

43 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše