top of page

9 tipov ako vyhrať zákazku


1. Zákazníka kontaktujte okamžite

Rýchlosť oslovenia zákazníka má významný vplyv na úspešnosť výhry v dopytovom konaní. Dokazujú to naše výskumy, z ktorých vyplýva, že väčšina zákazníkov si vyberá z prvých piatich ponúk. Pre najrýchlejšie oslovenie zákazníka doporučujeme využiť telefón.

Pri hovore môžete zistiť presnejšie požiadavky, či si so zákazníkom dohodnúť osobnú schôdzku na prejednanie detailov. Vami zaslaná ponuka tak môže byť dostatočne podrobná. Pokiaľ zákazníka oslovíte telefonicky, pamätajte na rôzne pracovné doby v jednotlivých oboroch a prispôsobte tomu čas volania.

2. Zákazku realizujte ihneď

Nie len rýchlosť prvého kontaktu, ale i rýchlosť realizácie zákazky je pre zákazníkov dôležitá. Od našich klientov vieme, že pokiaľ si zadajú dopyt po tovare či službách, požadujú jej realizáciu okamžite.

Vyvarujte sa teda obecných sľubov a ubezpečovania, ale ihneď na začiatku informujte zákazníka o Vašich časových možnostiach. Tie sa snažte prispôsobiť jeho požiadavkam. Vieme, že väčšina našich klientov dá prednosť rýchlemu dodaniu pred najlacnejšou ponukou, ktorá je z hľadiska jej splnenia neistá.

3. Neponúkajte čo najnižšiu cenu

Majte na pamäti, že pri naceňovaní ponuky sa nemusíte pohybovať v najnižších cenových hodnotách. Z našich prieskumov vyplýva, že cena je najpodstatnejším kritériom iba pre 38 % dopytujúcich. Prepojte dobrú kvalitu s rýchlosťou možného dodania.

Pokiaľ máte ceny fixné a nie je možné znížiť cenu k spokojnosti zákazníka, využívajte iné bonusy, ktoré môžete ponúknuť. Zákazníkovi poskytnite zľavu v prípade dlhodobej spolupráce, množstevnú zľavu, dopravu zdarma, vzorku tovaru zdarma, a pod.

4. Do ponuky napíšte všetky detaily

Svoju ponuku napíšte čo najpodrobnejšie. Pre zákazníka môže byť dôležitý každý detail, preto nezabudnite hlavne na:

presné rozmery,typ označenia tovaru,cenovú kalkuláciu,možnosť odvozu tovaru,termín zahájenia práce,predpokladané ukončenie práce,ako často je možné tovar dodávať,prípadné množstevné či iné zľavy,prílohy, ktoré ponuku doplnia,svoje predchádzajúce referencie.

Nezabudnite vždy tiež uviesť aktuálne kontaktné údaje, na ktorých Vás zákazník môže zastihnúť. Buďte pripravený na jeho možné reakcie. Pamätajte si, komu a tiež ako odpovedáte.

5. Komunikujte profesionálne

Komunikujte so zákazníkom čo najprofesionálnejšie. V dopyte sú uvedené informácie, ktoré sú potrebné k vytvoreniu profesionálnej ponuky. Zákazník od Vás očakáva čo najpodrobnejšiu ponuku. Odkazujte na svoju prácu a referencie, ktoré napovedia oveľa viac o Vašej činnosti. Posielajte všetky dokumenty, ktoré môžu ovplyvniť výber zákazníka. Doplnia Vašu ponuku, či ukážu, čo presne navrhujete.

6. Ponuku vypracujte bezchybne

V súčasnej dobe je stále väčším trendom bezchybná obchodná komunikácia. Pri oslovení budúceho zákazníka sa v ponuke vyvarujte gramatickým chybám.

Na zákazníka nezapôsobíte ponukou plnou chýb, nespisovných výrazov alebo výrazov známych len pre odborníkov. Sústreďte sa na presnosť informácií uvedených v ponuke. Nie je príliš vhodné informácie neustále upravovať, napr. pri opakovanej komunikácií meniť pôvodne dohodnuté podmienky. Ujasnite si preto všetky podmienky spolupráce ešte pred prvým kontaktom so zákazníkom.

7. Svoju ponuku spracujte zrozumiteľne i pre laika

Pamätajte, že u profesionálne spracovanej ponuky nie je nutný odborný obsah. Majte na pamäti, že zákazník, ktorý si dopyt zadal, nemusí byť z daného oboru. Ponuke obsahujúcej príliš veľa odborných výrazov nebude rozumieť a odloží ju. Osoba, ktorá ponuky spracováva, nemá povinnosť byť v danom obore dostatočne vzdelaná.

8. Ponuka nie je iba odkaz na Vaše webové stránky

Chcete odpovedať na čo najviac dopytov, a tak pošlete zákazníkovi iba odkaz na firemné webové stránky s tým, že obsahujú všetko, čo môžete ponúknuť?

Pokiaľ je tomu tak, do budúcnosti sa takému jednaniu vyhnite. Podľa našich prieskumov zákazníci tieto ponuky vôbec nevyužijú. Očakávajú od Vás konkrétnu ponuku tovaru či služby, ktoré dopytujú. Odpoveď na svoj dopyt nechcú nikde hľadať, očakávajú, že ju od Vás obdržia do svojej e-mailovej schránky.

9. Ponúkajte iba to, čo je dopytované

Zákazník má v prvom rade záujem iba o to, čo dopytuje. Primárne je teda dôležité zákazníka osloviť s ponukou zodpovedajúcou popisu v dopyte. Ďalšie ponuky iného tovaru budú pravdepodobne ignorované a takéto jednanie Vás môže poškodiť do budúcnosti. Z našich prieskumov totiž vyplýva, že 93 % dopytujúcich využije Vaše služby opakovane.

 

Ak sa Vám článok páčil, neváhajte nám zanechať k nemu koment, alebo like, prípadne ho zdieľať s priateľmi.

47 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page