Vizuálne identity v roku 2019

Rok 2019 sa blíži a vy stále neviete, čo bude fičať v designe? Hell no! Ak máte tento problém, určite si prečítajte môj článok a pripravte sa graficky na rok 2019 ako nikdy. Čítajte a komentujte.

Responsive

Pri tomto slove sa mi v hlave rozohrá Michal David: Všude, kam se podívám, tak všude vidím tebe jen. Responzivita je všade a každým dňom sa na ňu kladie stále väčší a väčší dôraz. To sa, samozrejme, odzrkadľuje aj v samotnom dizajne brandu. Responzivita sa začína chápať ako jeden z dôležitých faktorov pri vytváraní/redizajne identity.

Doba, keď stačilo vytvoriť vertikálnu a horizontálnu verziu logotypu pre dokonalé prispôsobenie dizajnu, je určite preč. Tak bye bye.

Responzivita dostáva nový rozhľad a začína sa riešiť dôslednejšie. Logá majú viacero skrátených alebo rozšírených verzií, vizuály sa vytvárajú centrované a v grafike sa čoraz viac opakujú prvky alebo moje milované patterny (vzory).

V praxi to znamená, že dizajn obsahuje prvky, ktoré pri potrebnej transformácii (zmenšení/zväčšení) zmenia tvar dizajnu, no charakter brandu sa nezmení.



Typography matters

Písmu sa dostáva stále väčšia a väčšia pozornosť, čomu sa nesmierne teším. Veľa nových identít je postavených na vkusnej custom typografii, ktorá je steezy (style&easy).

Myslím, že je pravda, že takéto logá bývajú nestarnúce ako Snoop Dogg a vo veľa prípadoch ide aj o najlepšie riešenie.

Simple as fuck. Jednoduchý názov s custom typografiou na čistom pozadí. Jo, jo, jenom tohle. Kombinácia písma s implementáciou real objektov k tomu určite patrí a väčšinou to vyzerá fakt krutó. Check it.

Ak rozmýšľate nad vytvorením takejto kraviny, dajte si určite čas na výber správneho fontu, ktorý sa bude zhodovať s charakterom brandu. Fonty z Google knižnice určite nie sú cesta. :-)



Steezy design

V poslednej dobe si všímam vizuálne identity, ktoré sú tak jednoducho, no zároveň skvelo riešené, že jediné slovo, ktoré mi pri nich napadá, je štýýýýl.

Mám na mysli dizajn identity, ktorý obsahuje jednoduchý geometrický prvok, ktorý je maximálne prispôsobivý.

Takýto prvok nemá presne určené umiestnenie, no udáva sa mu zóna alebo miesta, v ktorých sa môže transformovať (pohyb, otočenie, zrkadlenie). Väčšinou sú tieto prvky sprevádzané peknými mikro animáciami, do ktorých som sa po uši zamiloval.

Podľa mňa clever as fuck.

Je to cool? Hell yeah. A dokonca vám takáto identita zaručí, že nikdy nebudete mať problém napríklad s blbým formátom, a vyrieši vám tiež kopu iných problémov.



Zdroj: pin.it, marketinger.sk, internet

  • Instagram BCtradehouse
  • YouTube
  • Tik tok BC tradehouse
  • KONTAKT
  • LinkedIn
  • Facebook
  • WEB MAIL

Copyright BC Tradehouse © 2018-2020 by A*