Sociálne siete uľahčujú vytváranie a zdieľanie informácií, myšlienok, kariérnych záujmov prostredníctvom virtuálnych komunít. S množstvom užívateľských základní sociálnych sietí sa zmenil aj pohľad na biznisový aspekt sociálnych sietí. Spôsob komunikácie firiem a súkromných spoločností sa tak prostredníctvom sociálnych sietí výrazne zmenil. Firmy viac komunikujú so svojimi potenciálnymi zákazníkmi a vytvárajú tak svoju online identitu spoločnosti, s ktorou sa užívateľ môže stotožniť.
Sociálne siete a ich reklamné formáty
Facebook – Sociálna sieť s najväčším počtom aktívnych užívateľov (viac ako 2 miliardy), Facebook reklamy majú množstvo formátov( Obrázková reklama, video reklama, personalizované zobrazovanie kolekcií vášho produktového katalógu, Karuselová reklama.
Youtube – Druhá najväčšia sociálna sieť s počtom aktívnych používateľov bližiacim sa k dvom miliardám.
Facebook Messenger – je online aplikácia, ktorú aktívne používa až 1,3 miliardy používateľov. Messenger kampane sa dobre osvedčili napríklad na podporu inštalácií nových online aplikácií, ale aj na budovanie povedomia o značke, či ako komunikačný booster.
Instagram– Sociálna sieť, ktorá sa úzko zamerala na tvorbu a zdieľanie obrázkov či videí svojich užívateľov. Jeho reklamné formáty tvoria reklamné príspevky vo feede (fotoformát, videoformát) , karuselové reklamy, a mimoriadne efektívne reklamy v instagramových stories (fotky a videoformát).
Psychológia marketingovej komunikácie
Kľúčové čísla sú dôležité
Nie je jasné či presný alebo zaokrúhlený dôkaz čísel je lepší, no zvýraznenie akéhokoľvek čísla je lepšie, než žiadne.
Zábavné úlohy pred obyčajnými
1. Zvážte zábavný spôsob motivácie ľudí, aby prijali opatrenia, ktoré si prajete.
2. Použite gamifikáciu na zlepšenie interakcie značky.
Pozitívne spojenie s vašou značkou
Naučené pocity a reakcie môžete využiť na vytvorenie pozitívneho vzťahu s vašou značkou alebo ponukou a ako výsledok zvýšenia predaja a návratnosti investícií.
Využitie možnosti „predvolené“
Znalosť predvolenej možnosti môže byť použitá na pomoc vašej marketingovej stratégie!
Diskutovanie o cene
Poskytnite im informácie, ktoré dodajú pocit, že ich nákup bude výhodný. Uveďte cenu pred zľavou, cenu v zľave a dokonca ich informujte o tom koľko ušetrili.
Ako pripraviť svoj e-shop na zimnú sezónu?
udalosti:
Black Friday – 27.11. 2020
Cyber Monday – 30.11. 2020
Mikuláš – 6.12. 2020
Vianoce – 24.12. 2020
Silvester – 31.12. 2020
Povianočné výpredaje – 2.1. 2021
Tematický branding na sociálnych sieťach
Oblečte váš brand do vianočného alebo iného tematického šatu. Na sociálnych sieťach si môžete zmeniť profilovú alebo titulnú fotku s tematikou snehuliakov, vianočných gúľ, stromčekov či svetielok alebo môžete tematicky vyladiť váš profil.
Blogujte ten správny obsah Využite jeden z nástrojov content marketingu a vytvorte hodnotný článok, ktorým upriamite pozornosť na váš sortiment. V predvianočnom období sú to najmä články zamerané na tipy na vianočné darčeky.
Darčekové karty & darčekové balenia pre nerozhodných
Ľudia každoročne trávia menej času v obchodoch, majú najradšej vyriešené vianočné starosti v čo najkratšom čase. Môžete im ponúknuť darčekovú poukážku, ktorú ich blízki využijú na nákup vášho sortimentu.
Odpočítavanie a adventný kalendár
Ľudia si radi nechávajú všetko na poslednú chvíľu. Jednou z marketingových stratégií je vyvíjanie časového nátlaku, pričom potenciálni zákazníci môžu cítiť, že im ujde nejaká ponuka, a tak vykonajú nákup hneď. Pripomeňte im, že čas Vianoc či inej akcie sa kráti. Prípadne im ukážte, koľko času ostáva na včasné doručenie darčekov.
Newsletter ako nástroj pripomínania sa
Na stránke vášho e-shopu viete šikovne zbierať kontakty na potenciálnych zákazníkov a následne im poslať e-mail s blížiacou sa akciou. Viete kontaktovať aj lojálnych zákazníkov, ktorým môžete ponúknuť zľavu, alebo ich len informovať o najpredávanejších a najpopulárnejších produktoch.
--------------------------------------------------------------------------------------------
zdroje:
skalindam.sk, digitalman.sk, blog.riesenia.com, internet, hi-reklama.sk
K.Bodnárová
Commenti