REKLAMA A RÁDIO


PREČO BY STE MALI ZVOLIŤ REKLAMU V RÁDIU PRE SVOJ VLASTNÝ PROSPECH? Rádio- 72% Rádio oslovuje 72% populácie denne. Je naozaj všade, aj keď si to možno ani neuvedomujeme. Sprevádza nás a je naším príjemným spoločníkom počas celého dňa. Či už sme v aute, v práci, keď nakupujeme alebo vykonávame športovú alebo oddychovú aktivitu. Reklama v rádiu naozaj výrazne ovplyvňuje naše konanie a rozhodovanie pri nákupe alebo pred ním, pretože sa nám do pamäti vryje nejaká reklama z rádia, ktorú sme počuli cestou na nákup v aute. Denná tlač- 47% Menej % ľudí oslovuje denná tlač- a to 47% populácie denne. Ľudia trávia s rádiom oveľa väčšiu a dlhšiu časť dňa. Či už s rádiom vstávajú, počúvajú ho v dopravných prostriedkoch, v práci, v nákupných centrách či maloobchodoch, na záhrade, s kamarátmi na oslave alebo si zapnú rádio len tak aby sa necítili osamelo a zahnali nudu. V konečnom dôsledku trávia s rádiom viac času, ako s hocijakým iným médiom. Reklama v tv- 21% populácie denne Skoro najmenej % populácie denne oslovuje reklama v televízii- a to len 21%. Televízia ponúka množstvo programov, preto ak na programe, ktorý práve pozerajú ide reklama diváci majú tendenciu ho prepínať na iný televízny program. Reklama v rádiu nie až tak rušivá vo vysielaní, a má celkom silnú celkovú počúvanosť.


Ak stále nie ste presvedčení, prečo by ste mali využiť reklamu v rádiu, tak vám povieme viac dôvodov prečo. Takže- prečo práve reklama v rádiu?

V dnešnej dobe je rádio veľmi spoľahlivé. Na trhu médií má nezastupiteľné miesto, keďže má vysokú mieru reakcií. Taktiež je veľmi flexibilným a vynaliezavým marketingovým prostriedkom ako regionálne a demograficky zamieriť svoju reklamu na cieľovú skupinu zákazníkov. A ako bonus- reklama v rádiu nie je vtieravá a otravná, je kreatívna a hlavne podporuje fantáziu poslucháča.

Tu sú nejaké body, ktoré boli vytvorené prieskumnou agentúrou MEDIAN SK:

· Popularita rádia rastie asi najviac zo všetkých médií, počúvanie rádia sa umiestnilo na druhom mieste hneď za používaním internetu, a naopak mierne klesá čítanie tlače- čiže novín a sledovanie TV.

· Podľa štatistík, z hľadiska médií, poslucháčov najviac osloví reklama v rádiu, za ňou nasleduje reklama v TV. Na treťom mieste je vonkajšia reklama, t.j. reklama v tlači, a ako posledná sa umiestnila reklama na internete.

· Oproti televízii je rádio z hľadiska reklamy nezahltené. Reklama v rádiu je najmenej otravujúca a aj preto poslucháč neprelaďuje rádio. Rádio je médiom s jedným z najväčších zásahov.

· Pre 49 % opýtaných je reklama v rádiu taktiež aj zdrojom informácií.

· Spomedzi všetkých médií je reklama v rádiu najspoľahlivejšia. Na druhom mieste sa umiestnila reklama v TV, za ňou následne reklama v tlači- vonkajšia reklama, a na poslednom mieste skončila reklama na internete.

· Reklama v rádiu má spomedzi ostatných médií najvyššiu šancu, že ju poslucháči zachytia a zapamätajú si ju.

· V pomere ceny a zasiahnutia spotrebiteľov je rádiová reklama výborným prostriedkom reklamy, a nie je príliš finančne nákladná.

Tak čo? Oslovilo vás to aspoň trochu? Ak stále nie, tak vám ponúkame ďalšie dôvody, prečo rádio reklamu využiť.

7 dôvodov prečo využiť rádio reklamu:

1. je to ideálny nástroj pre budovanie vašej značky - má vysokú frekvenciu komunikácie za nízke náklady - a počúva ho takmer každý

2. má efektívny zásah do cieľovej skupiny - je tu možnosť regionálneho cielenia - alebo taktiež možnosť cielenia podľa relácií, demografie a pod.

3. zachytáva poslucháčov v relevantnom mieste a čase - predovšetkým pred a počas samotného nákupu v obchode či nákupných strediskách

4. má efektívny zásah vďaka malej miere ignorácie rádio reklamy - poslucháči majú k svojmu rádiu silný a pevný vzťah, a preto veria reklame vo svojom rádiu

5. znásobuje efekt iných médií- predovšetkým internetu - poslucháči popri počúvaní rádia, často počas pracovnej doby a vo večerných časoch často sedia zároveň za počítačom - funguje tu okamžitá reakcia, vyhľadanie vašej stránky

6. možnosť rýchlej reakcie na situáciu na trhu - čas od návrhu textu pre spot po jeho samotnú výrobu a nasadenie do vysielania je vo všeobecnosti jedným najkratších zo všetkých typov komunikácie

7. rádio je priateľské - často zaháňa nudu, alebo teda resp. samotu poslucháča - nepriamo komunikuje s poslucháčom


Prajeme veľa šťastia, ak sa rozhodnete dať šancu rádio reklame pre váš profit.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

23 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše