Valentín nie je len o láske, ale aj o biznise.
Tento sviatok rozdeľuje ľudí na 2 skupiny: na tých, ktorí si o tom myslia, že je to len vrchol trápnosti, gýču, komerčnosti a jeho jediným cieľom je zdvihnúť príjem kvetinárstvam a predavačom čokolád a bonboniér v tvare srdca. A ďalej na tých, ktorí si nenechajú ujsť žiadnu príležitosť obdarovať svoju milovanú polovičku.
Deň svätého Valentína je známy ako sviatok zaľúbených, no napriek tomu to je aj veľmi výhodný biznis ako zarobiť. V Amerike z tohto sviatku urobili komerčný biznis a už sa to tak deje aj v iných krajinách sveta. Podľa výskumov priemerný Američan minie približne 150 dolárov na Valentína. Obchodníci sa z toho tešia. Ľudia kúpia ten najgýčovejší darček, len aby pôsobil draho a mal svoju hodnotu.
Muži míňajú 2-krát viac peňazí na tento sviatok ako ženy. Najobľúbenejšími darčekmi sú taká tá klasika ako napr.: ruže, šperky, parfumy, romantické výlety, oblečenie, spodná bielizeň, alkohol, ale aj sladkosti či poukážky.
Veľké obchodné reťazce dbajú na to, aby sme o tomto sviatku vedeli a nezabudli naňho a oni tak z toho potom môžu dobre profitovať.
Čo darovať vašej drahej polovičke na Valentína?
Tomuto sviatku sa chopili podnikatelia a profitujú z toho veľmi dobre. Bežní ľudia tomu podľahnú a ako zbláznení nakupujú darčeky pre svojich milovaných. Pár týždňov pred Valentínom obchody začínajú zaplavovať čokolády, bonboniéry a iné veci s motívom červenej či ružovej farby.
Najkupovanejšími darčekmi na Valentína pre ženy sú kvety, šperky, parfumy, kozmetika, oblečenie, kabelky či spodná bielizeň. Naopak ženy mužom často dávajú na tento sviatok sladkosti, víno, hodinky, parfum alebo svojmu drahému navaria chutnú večeru.
Využite dobré zľavy
Na Valentína je viac než len vhodné využiť rôzne zľavové kupóny na hocičo. Aj keď tento sviatok neoslavujete, je pre vás výhodné nejakú tú valentínsku zľavu využiť. Či už nejakú zľavu využijete na darček pre vás a nie nutne pre niekoho druhého alebo sa môžete ísť najesť do drahej reštaurácie vo vašom okolí. Rôzne reštaurácie na Valentína majú pripravené špeciálne valentínske menu. Je to dobrá príležitosť vyskúšať aspoň na jeden deň drahú reštauráciu a chutné špeciálne jedlo a cítiť sa tak špeciálne.
Mnohé hotely či penzióny taktiež ponúkajú originálne Valentínke pobyty, ktoré zahŕňajú aj romantickú večeru. Tento sviatok nemusíte nejako špeciálne oslavovať, ale snažte sa vyťažiť z Valentínskych ponúk a užiť si tento sviatok najmä zážitkovo.
Muži Valentín radi využívajú na to, aby svoju priateľku požiadali o ruku. Približne 6 miliónov Američanov očakáva či plánuje zásnuby práve na tento deň. To ani nehovoríme o ľuďoch po celom svete. Ľudia sú ochotní zájsť do extrémov, vymýšľajú rôzne darčeky ako potešiť svoju polovičku a obchodníci sú schopní ich v tom podporiť len aby z toho najviac profitovali. Valentín je síce len jeden deň v roku, no aj tak je viac dôležitejší ako máj- lásky čas. Tento sviatok je po Vianociach druhý najnákladnejší. Obchodníci sa z toho však tešia, keďže dobre zarobia.
Valentín v Európe
V Dánsku je tento sviatok pomerne mladým sviatkom. Oslavovať sa začal len nedávno, no aj napriek tomu sa stal slávnym veľmi rýchlo. Naopak vo Fínsku si z tohto sviatku veľkú hlavu nerobia. Skoro vôbec ho tam neoslavujú a namiesto neho viac oslavujú Národný deň priateľstva. V Anglicku ho oslavujú po svojom. V podstate každá krajina a každý človek sa s Valentínom vysporadúva po svojom.
Valentín na Slovensku
Na Slovensku ho považujeme skôr za komerčný sviatok. Každý sa ako zmyslov zbavený snaží nakúpiť čokolády a kvety aby dohnal za jeden deň to, čo celý rok zanedbával alebo nestihol.
Využívanie Valentínu pre biznis
Obchodníci z tohto sviatku profitujú tým, že aj na najobyčajnejšiu čokoládu dajú srdiečko a predajú to za dvojnásobok ceny- lebo proste Valentín. Obchodníci používajú srdiečka všade kde sa len dá. Červená či ružová farba, srdiečka všade a bonboniéry sú typické pre Valentín. Predávajte srdiečka a červenú farbu všade a zákazníci sa budú predbiehať po vašich valentínskych produktoch.
Sociálne siete a Valentín
Sociálne siete sú mocným prostriedkom v predaji vašich produktov. Sviatok sv. Valentína je pre mnohé firmy či podniky dobrým marketingovým ťahom. Je to skvelá možnosť ako vyzdvihnúť a dať do pozornosti svoju firmu a následne tak dobre zarobiť. Skvelým marketingovým ťahom sú poukážky, darčekové karty atď. V príspevkoch je dôležité označovať produkty, opísať ich a oklamať zákazníka, že váš produkt je pre nich ten pravý. Sociálne siete sú vhodné na propagovanie produktov a služieb.
Valentín- sviatok zaľúbených či komerčný sviatok?
Každý si o Valentíne myslí to svoje. Niekto očakáva drahé darčeky so srdiečkovým motívom a obdarováva svojho milovaného. Avšak Valentín je komerčný sviatok, ktorý obchodníci využívajú najmä vo svoj prospech.
Či už Valentín oslavujete alebo nie, mali by ste myslieť na to, že vašu polovičku si treba vážiť po celý rok a nielen v tento jeden deň v roku.
zdroje: https://www.diamondbrand.sk
Comentários