Niektoré značky chcú zmeniť svete, niektoré myslieť inak a iné chcú, aby sme ich milovali.
Buduj značku buduj príbeh.
Značka sa buduje v mysliach zákazníkov.
Ako ale vysvetliť, čo značka reprezentuje, prečo vznikla, a čo je jej zámer tak, aby v ľuďoch zanechalo stopu?
Naša myseľ je úžasný nastroj, schopný ukladať obrovské množstvo informácií. Má ale svoje limity, hlavne v dnešnom svete prehĺtenom informáciami.
Existuje však overený spôsob , ako predať informácie tak, aby si ich ľudia zapamätali. Tento spôsob sa využíva dokonca aj v súťažiach, ktorým hlavným cieľom je zapamätať si čo najväčší počet čísel, písmen, slov, alebo akýchkoľvek informácií.
Ten spôsob je :príbeh
Príbeh je neuveriteľne silný nástroj na predávanie informácií. Príbehy sa spájajú s našimi emóciami a veľa krát sa dokážeme s hlavnými hrdinami príbehov stotožniť a povedať si ´to by sa mohlo stať aj mne´, ´to som celá ja´.
Neprezentuj preto svoju značku, rozpovedz jej príbeh.
Ako ale budovať príbeh?
Tak, ako to robí jeden z najlepších rozprávačov na svete: Pixar.
Kedysi dávno...
Každý príbeh by mal začať kontextom:
- Kto?
- Kde?
- Kedy?
...sú všetko otázky, ktoré by mali byť zodpovedné skôr, než sa ich niekto opýta.
Každý deň...
Následne predstav každodenný život hlavného hrdinu.
Ako vyzerá rutina aký je status quo. (ešte stále buduješ kontext).
Až raz...
Prichádza zmena.
Niečo naruší status quo, rutinu. To je tvoj konflikt, zápletka.
A preto...
Táto zmena nezostáva bez povšimnutia.
Hlavný hrdina reaguje.
Jeho reakcie majú dôsledky, ktoré sa väčšinou rozvinú do viacerých "A preto"
V tejto časti príbehu si dal pozor na zbytočné "A preto" ktoré nijako nerozvíjajú dej.
Až nakoniec...
Každý príbeh by mal mať svoj koniec.
Návrat k statusu quo, návrat do rutiny.
Kedy je znovunastolený poriadok príbehu.
A odvtedy...
A na záver prichádza ponaučenie. O čom celý príbeh bol?
Čo si má divák uvedomiť?
Comentarios