Buduj značku Buduj príbeh



Ako ale budovať príbeh?

Každý príbeh by mal začať kontextom: Kedy?, Kde?, Kto? Sú všetko otázky, ktoré by mali byť zodpovedané skôr, než si ich niekto opýta.

Následne predstav každodenný život hlavného hrdinu. Ako vyzerá rutina, aký je status QUO – ešte stále buduješ kontext.

Ak niečo naruší status quo, rutinu. Tak vzniká konflikt, zápletka.

Táto zmena nezostáva bez povšimnutia. Hlavný hrdina reaguje. Jeho reakcie majú dôsledky, ktoré sa väčšinou rozvinú do viacerých "A preto" . V tejto časti príbehu si daj pozor na zbytočné "A preto" , ktoré nijako nerozvíjajú dej.

Každý príbeh by mal mať svoj koniec. Návrat k statusu QUO, návrat do rutiny – kedy je znovunastolený poriadok príbehu.

Značka sa buduje v mysliach zákazníkov.

Ako ale vysvetliť, čo značka reprezentuje, prečo vznikla, a čo je jej zámer tak, aby to v ľuďoch zanechalo stopu?

Naša myseľ je úžasný nástroj, schopný ukladať obrovské množstvo informácií. Má ale svoje limity, hlavne v dnešnom svete prehltenom informáciami. Existuje však overený spôsob, ako predať informácie tak, aby si ich ľudia zapamätali. Tento spôsob sa využíva dokonca aj v súťažiach, ktorým hlavným cieľom je zapamätať si čo najväčší počet čísel, písmen, slov, alebo akýchkoľvek informácií.

Ten spôsob je: Príbeh.

Príbeh je neuveriteľne silný nástroj na predávanie informácií. Príbehy sa spájajú s našimi emóciami a veľa krát sa dokážeme s hlavnými hrdinami príbehov stotožniť a povedať si ´to by sa mohlo stať aj mne´, ´to som celá ja´.

Neprezentuj preto svoju značku, rozpovedz jej príbeh. Ako na to? Pomôže ti príklad, ako príbehy boduje jeden z najlepších rozprávačov príbehov na svete – PIXAR.

41 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše