Začni stým čo nefunguje.
Žiaden dizajn nie je nikdy úplne zlý a kritika je nástroj na podporu dizajnéra, ktorý chce rásť.
Ponúkni kritiku, ktorá je konkrétna a špecifická. Čo môže zlepšiť?
Čo spĺňa dobrá kritika?
· Nie je o pocitoch (páči/nepáči).
· Skúma spojenie dizajnu a zadania, z ktorého dizajn vychádza.
· Je zameraná na dielo, nie na autora.
Ako vyzerá dobrá kritika? "Kombinácia týchto prvkov spôsobuje....pretože..." ...
Zakonči s pozitívnym tónom. Správna kritika cieli na zlepšenie dizajnu a rast dizajnéra.
Už naše staré mamy hovorievali: "Ak nemáš, čo pekného povedať, radšej nehovor nič ."
Veľa dizajnérov spadá do kategórie introvertných géniov. Čo spôsobuje, že ich schopnosti sa zameriavajú menej na vzťah človeka s človekom, ale viac na vzťah človeka s dizajnom. A často krát považujú svoje výtvory za časť ich identity.
Pero je pre nich veľa krát problematické (hlavne z kultúrnych a edukatívnych dôvodov) prijímať konštruktívnu kritiku, pretože za tým vidia útok na vlastné osoby, ale aj konštruktívnu kritiku ponúkať.
Dosť často, sa tak stretnete s kritikou typu:
"Vyzerá to strašne."
"Vôbec sa mi to nepáči."
"Návrh, ako pred opicami."
Tento typ negatívnej, alebo deštruktívnej kritiky často premení z emočnej, alebo psychologickej neistoty v seba samého a zmyslom, alebo zlepšiť dizajn, ale len poškodiť autora.
Dizajn je, vždy bol a bude, o riešení problémov ľudí a našim spoločným cieľom je hľadanie týchto riešení.
Kommentare