Ako servírovať konštruktívnu kritiku


Začni stým čo nefunguje.

Žiaden dizajn nie je nikdy úplne zlý a kritika je nástroj na podporu dizajnéra, ktorý chce rásť.

Ponúkni kritiku, ktorá je konkrétna a špecifická. Čo môže zlepšiť?

Čo spĺňa dobrá kritika?

· Nie je o pocitoch (páči/nepáči).

· Skúma spojenie dizajnu a zadania, z ktorého dizajn vychádza.

· Je zameraná na dielo, nie na autora.

Ako vyzerá dobrá kritika? "Kombinácia týchto prvkov spôsobuje....pretože..." ...

Zakonči s pozitívnym tónom. Správna kritika cieli na zlepšenie dizajnu a rast dizajnéra.

Už naše staré mamy hovorievali: "Ak nemáš, čo pekného povedať, radšej nehovor nič ."

Veľa dizajnérov spadá do kategórie introvertných géniov. Čo spôsobuje, že ich schopnosti sa zameriavajú menej na vzťah človeka s človekom, ale viac na vzťah človeka s dizajnom. A často krát považujú svoje výtvory za časť ich identity.

Pero je pre nich veľa krát problematické (hlavne z kultúrnych a edukatívnych dôvodov) prijímať konštruktívnu kritiku, pretože za tým vidia útok na vlastné osoby, ale aj konštruktívnu kritiku ponúkať.

Dosť často, sa tak stretnete s kritikou typu:

"Vyzerá to strašne."

"Vôbec sa mi to nepáči."

"Návrh, ako pred opicami."

Tento typ negatívnej, alebo deštruktívnej kritiky často premení z emočnej, alebo psychologickej neistoty v seba samého a zmyslom, alebo zlepšiť dizajn, ale len poškodiť autora.

Dizajn je, vždy bol a bude, o riešení problémov ľudí a našim spoločným cieľom je hľadanie týchto riešení.

89 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše