Facebook alebo Instagram?
Na to, aby sme našli vhodnú odpoveď, však treba poznať rozdiel medzi týmito dvomi sociálnymi sieťami. Treba si však uvedomiť, že firemný profil na Instagrame nemôže fungovať bez stránky na Facebooku.
Začneme Facebookom. Tu sa ľudia združujú za účelom zbierania informácií. Prichádzajú sem, aby si prečítali zaujímavé články, zistili, či ich obľúbená stránka pridala nový recept, akú zaujímavosť vypublikovala a pod. Rovnako sa sem chodia zabávať, oddýchnuť si. Preto by som ho v porovnaní s Instagramom označila ako viac „edukatívny“.
Oproti tomu tu máme Instagram. Sem prichádzame vtedy, ak sa chceme pokochať krásnymi fotkami, chceme spoznávať ľudí, prezentovať seba alebo svoju firmu cez obraz. Je teda viac „vizuálny“.

Prečo Instagram?
Pretože ľudia majú stále väčšiu tendenciu vyhľadávať firmy prostredníctvom Instagramu. Najprv si ich preklepnú tu, potom prichádzajú na Google. Rovnako oficiálne stránky Instagram for Business uvádzajú, že 60 % ľudí tvrdí, že objavili nový produkt práve na Instagrame, a viac ako 200 miliónov „instagramerov“ vidí denne aspoň 1 firemný profil.
Používateľské meno. Je ideálne, ak bude zhodné s názvom vašej firmy alebo vášho obchodu, prípadne to bude vaše meno, ak pôjde o firemný profil, kde sa chcete prezentovať vy (napríklad ako bloger). Malo by byť čo najjednoduchšie a ľahko vyhľadateľné. Určite to nekomplikujte diakritikou. Hoci sa hovorí „na Slovensku po slovensky“, v tomto prípade na to na chvíľku zabudnite.
Keďže vychádzam z toho, že svoj Instagram budete využívať na potreby marketingu, budem hovoriť o firemnom profile. Má nespočetne veľa výhod oproti súkromnému.
napríklad to, že sa vám v BIO (popise účtu) zobrazí kategória, v ktorej podnikáte, alebo klikateľná adresa podnikania (prepojí vás priamo na Google mapy), nehovoriac o štatistikách a možnosti propagovania príspevkov, na ktoré v súkromnom profile môžete zabudnúť. Má však jednu maličkú nevýhodu (ako som spomínala vyššie) – je nutné mať existujúcu Facebook stránku, s ktorou sa dá tento účet prepojiť.
Je potrebné vyšperkovať svoj firemný profil tak, aby ste boli dohľadateľní, aby ste ľudí presvedčili vo vašom profile zostať a aby ste ich presvedčili váš profil aj sledovať. Zhrniem to pár, na seba nadväzujúcimi, krokmi:
· poznaj ma
· sleduj ma
· uver mi
· zaplať mi
POZNAJ MA = BIO
Je to to najdôležitejšie, čo sa ľudia dozvedia, keď prídu na váš profil. Rovnako sa tu rozhodujú o tom, či vás začnú sledovať, pretože práve tu vytvárate nielen prvý, ale aj celkový dojem.
V prvom rade si dajte záležať na svojej profilovej fotke. Ak ste osobnosť (bloger), nech vám vidieť do tváre a ste to naozaj vy, ak ide o firmu, je dobré použiť logo.
Podstatné je tiež vaše meno. Používateľské meno je vaším „nickom“, to používate na prihlasovanie, a pod ním vás ľudia na Instagrame nájdu. Meno obsahuje vaše skutočné meno alebo vašu profesiu, tu môžete tiež napísať niečo o sebe/o firme.
Do svojho BIA zakomponujte TOP 3 alebo viac vecí o svojej firme. Poriadne porozmýšľajte nad tým, čo budú ľudia v profile hľadať, resp. čo by ste hľadali vy. Povedzte im, čo robíte, čo im viete ponúknuť a v čom ste výnimoční. Stručne, pár riadkami a výstižne. BIO by malo byť pekne vizuálne oddelené v bodoch a nemusíte sa báť ani emotikonov. Dôležité je spomenúť, že je to jediné miesto, kde na Instagrame viete pridať klikateľný link.
SLEDUJ MA
Tu je veľmi dôležité, aby ste sa nebáli otvoriť a tvoriť autentický obsah. Autenticita je jedným z marketingových trendov na rok 2018, preto na ňu nezabúdajte. Instagram je ako stvorený na reálne fotky, zachytávanie čara okamihu, na hranie sa s obsahom. Tým vizuálnym. Vymýšľajte, ukazujte, prezentujte sa.
UVER MI
Nájdite si tri ústredné témy, ktorým sa budete venovať. Také, ktoré ľudia u vás nájdu, keď navštívia váš profil. Váš profil bude jednotný, bude dávať zmysel a vždy na ňom ľudia nájdu, čo hľadajú. Super trik je používať stále ten istý filter, prípadne tie isté fičúrky na úpravu fotiek.
ZAPLAŤ MI
Ak si dáte záležať na všetkých predošlých radách, verte mi, že sa dostaví vytúžený nákup, resp. cieľ, ktorý chcete vďaka Instagramu dosiahnuť. 😉
Ako komunikovať?
Na každého platí niečo iné, obsah treba prispôsobovať cieľovej skupine, preto skúšajte, testujte. Toto sú tie najvšeobecnejšie odporúčania, ktoré sú však tými najlepšími. Instagram nám prináša veľa formátov, ktoré vieme využiť, prináša nám tiež možnosti príspevky propagovať rôznymi spôsobmi. Tiež ponúka hastagy, ktorými vieme pekne „priradiť príspevky do kategórií“.
ZDROJ:https://instamag.sk/ako-robit-marketing-na-instagrame-v-roku-2020-10-top-instagram-tipov/ ,internet
Autor: B.Harbuľáková
Comments