top of page
Obrázek autoraBrigita H.

Čo je progresívna komunikácia?


Progresívna, alebo postupná komunikácia sa vždy zameriava, na, pre zákazníka, najdôležitejšiu informáciu v danej chvíli.

V prvej časti sa pozrieme na model, ktorý nám pomôže vybudovať progresívnu komunikáciu: AIDAS

V druhej časti, ako dokážeme viesť zákazníka týmto modelom a aké komunikačné kanály môžeme využiť.


Progresívna komunikácia, zjednoduší interakciu s tvojou značkou, a ľudia ťa za to budú milovať.

Jeden zo spôsobov ako pripraviť progresívnu komunikáciu je použiť AIDAS model. Čo to je?


ATRACT- UPÚTANIE Najprv upútaj ľudí na silný vizuál, pohyb, príbeh, alebo emóciu. Nič komplikované.

INTEREST- ZÁUJEM Upútal si pozornosť. Teraz predstav benefity a výhody tvojho produktu.

Ako pomáha ľuďom?

Ako im zlepšuje život?

Vytvor záujem.

DESIRE- TÚŽBA Dobrý príbeh a silné benefity vytvoria túžbu. Toto je moment, kedy ľudia menia svoje “páči sa mi to“ na “chcem to“ a zisťujú podrobnejšie informácie, porovnávajú, overujú a ubezpečujú sa, že robia správnu voľbu.

ACTION- AKCIA/ČIN Presvedčil si ich a “chcú“ tvoj produkt, teraz potrebujú vedieť, kde a ako môžu tvoj produkt dostať.

SATISFACTION- SPOKOJNOSŤ Ako môžeš zistiť, ako zlepšiť tvoj produkt? Komunikuj s ľuďmi, ktorí ho používajú. Po dobrej skúsenosti budú chcieť viac tvojich produktov. Pripomeň sa. Zisti, čo funguje a čo nie. Komunikuj a počúvaj.


NIKDY nekomunikuj všetky informácie naraz! Progresívna komunikácia sa rozvíja postupom času, podľa potrieb ľudí.

Ako prakticky využiť AIDAS MODEL?

AIDAS je možné zobraziť, ako veľký lievik budovania komunikácie so zákazníkom a predaja produktu, alebo služby.

Upútanie

Záujem

Túžba

Akcia

Spokojnosť

Pri budovaní komunikácie, sa vždy primárne snaž dostať zákazníka z jedného bodu do druhého.





Upútanie:

Komunikácia- Buduj povedomie o svojej značke.

Komunikuj/prezentuj hodnoty svojej značky. Cieľ na svojho ideálneho zákazníka.

Médiá/Kanály

PPC- Bannerová reklama na webe

EMAIL- Email kampaň, newsletter

SOCIÁLNE MÉDIA- Platené promo, alebo kampaň

OBSAH- Články, videá, podcasty

TV/RÁDIO- TV spot, rádio spot

PRINT- Leták, reklama v magazínoch

OOH- Billboardy, city lighty, plagáty

Tvoj cieľ: Upútať ideálnych zákazníkov natoľko aby sa dostali do kanálov “Záujmu“.


Záujem:

Komunikácia- Predstav benefity. Ako tvoj produkt/služba zlepšuje život. Prezraď viac o svojej značke.

MÉDIA/KANÁLY

WEB- tvoja webová stránka

APLIKÁCIA- tvoja aplikácia

SOCIÁLNE MÉDIA- tvoj profil na: Facebooku, Instagrame, Youtube, Pintereste, Tik-Toku.....

PRINT- katalóg, produktové prospekty

Tvoj cieľ: Zaujať ideálneho zákazníka výhodami, benefitmi a hodnotami.


TÚŽBA:

Komunikácia- Ako jednoduché je produkt/službu získať. Ako ľahko produkt/služba funguje. Ako su iní ľudia spokojní s produktom/službou

MÉDIA/KANÁLY

WEB- produktové stránky

APLIKÁCIA- produktové stránky

SOCIAL MEDIA- produktové príspevky, produktové katalógy

KAMENNÝ OBCHOD- produkty

Tvoj cieľ: Posilniť túžbu a dôveru voči produktu/službe.





AKCIA/ČIN

Komunikácia- Spôsoby platby. Spôsoby dopravy. Možnosti nákupu/objednávky. Garancie. Servisy

MÉDIA/KANÁLY

WEB- Kúpa/objednanie

APLIKÁCIA- kúpa/objednanie

SOCIAL MEDIA- kúpa/objednanie

KAMENNÝ OBCHOD- kúpa/objednanie

Tvoj cieľ: Vytvoriť najjednoduchší, najrýchlejší a najbezpečnejší spôsob kúpy.


SPOKOJNOSŤ

Komunikácia- Dotazník spokojnosti. Hodnotenie produktov. Hodnotenie pobočky. Hodnotenie stránky. Hodnotenie aplikácie.

MÉDIA/KANÁLY

WEB- otázky, komentáre, hodnotenie stránky, chatbot

EMAIL- dotazník spokojnosti, Personalizovaný newsletter

SOCIAL MEDIA- komentáre príspevkov, hodnotenia

KAMENNÝ OBCHOD- služby zákazníkov, reklamácie, sťažnosti

Tvoj cieľ: Získať hodnotenie od zákazníka a predstaviť širšiu škálu produktov/služieb.


Buď si vedomá/ý svojich krokov a ľahšie spoznáš, čo pri budovaní tvojej značky funguje, a čo nie.

20 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page