Progresívna, alebo postupná komunikácia sa vždy zameriava, na, pre zákazníka, najdôležitejšiu informáciu v danej chvíli.
V prvej časti sa pozrieme na model, ktorý nám pomôže vybudovať progresívnu komunikáciu: AIDAS
V druhej časti, ako dokážeme viesť zákazníka týmto modelom a aké komunikačné kanály môžeme využiť.
Progresívna komunikácia, zjednoduší interakciu s tvojou značkou, a ľudia ťa za to budú milovať.
Jeden zo spôsobov ako pripraviť progresívnu komunikáciu je použiť AIDAS model. Čo to je?
ATRACT- UPÚTANIE Najprv upútaj ľudí na silný vizuál, pohyb, príbeh, alebo emóciu. Nič komplikované.
INTEREST- ZÁUJEM Upútal si pozornosť. Teraz predstav benefity a výhody tvojho produktu.
Ako pomáha ľuďom?
Ako im zlepšuje život?
Vytvor záujem.
DESIRE- TÚŽBA Dobrý príbeh a silné benefity vytvoria túžbu. Toto je moment, kedy ľudia menia svoje “páči sa mi to“ na “chcem to“ a zisťujú podrobnejšie informácie, porovnávajú, overujú a ubezpečujú sa, že robia správnu voľbu.
ACTION- AKCIA/ČIN Presvedčil si ich a “chcú“ tvoj produkt, teraz potrebujú vedieť, kde a ako môžu tvoj produkt dostať.
SATISFACTION- SPOKOJNOSŤ Ako môžeš zistiť, ako zlepšiť tvoj produkt? Komunikuj s ľuďmi, ktorí ho používajú. Po dobrej skúsenosti budú chcieť viac tvojich produktov. Pripomeň sa. Zisti, čo funguje a čo nie. Komunikuj a počúvaj.
NIKDY nekomunikuj všetky informácie naraz! Progresívna komunikácia sa rozvíja postupom času, podľa potrieb ľudí.
Ako prakticky využiť AIDAS MODEL?
AIDAS je možné zobraziť, ako veľký lievik budovania komunikácie so zákazníkom a predaja produktu, alebo služby.
Upútanie
Záujem
Túžba
Akcia
Spokojnosť
Pri budovaní komunikácie, sa vždy primárne snaž dostať zákazníka z jedného bodu do druhého.
Upútanie:
Komunikácia- Buduj povedomie o svojej značke.
Komunikuj/prezentuj hodnoty svojej značky. Cieľ na svojho ideálneho zákazníka.
Médiá/Kanály
PPC- Bannerová reklama na webe
EMAIL- Email kampaň, newsletter
SOCIÁLNE MÉDIA- Platené promo, alebo kampaň
OBSAH- Články, videá, podcasty
TV/RÁDIO- TV spot, rádio spot
PRINT- Leták, reklama v magazínoch
OOH- Billboardy, city lighty, plagáty
Tvoj cieľ: Upútať ideálnych zákazníkov natoľko aby sa dostali do kanálov “Záujmu“.
Záujem:
Komunikácia- Predstav benefity. Ako tvoj produkt/služba zlepšuje život. Prezraď viac o svojej značke.
MÉDIA/KANÁLY
WEB- tvoja webová stránka
APLIKÁCIA- tvoja aplikácia
SOCIÁLNE MÉDIA- tvoj profil na: Facebooku, Instagrame, Youtube, Pintereste, Tik-Toku.....
PRINT- katalóg, produktové prospekty
Tvoj cieľ: Zaujať ideálneho zákazníka výhodami, benefitmi a hodnotami.
TÚŽBA:
Komunikácia- Ako jednoduché je produkt/službu získať. Ako ľahko produkt/služba funguje. Ako su iní ľudia spokojní s produktom/službou
MÉDIA/KANÁLY
WEB- produktové stránky
APLIKÁCIA- produktové stránky
SOCIAL MEDIA- produktové príspevky, produktové katalógy
KAMENNÝ OBCHOD- produkty
Tvoj cieľ: Posilniť túžbu a dôveru voči produktu/službe.
AKCIA/ČIN
Komunikácia- Spôsoby platby. Spôsoby dopravy. Možnosti nákupu/objednávky. Garancie. Servisy
MÉDIA/KANÁLY
WEB- Kúpa/objednanie
APLIKÁCIA- kúpa/objednanie
SOCIAL MEDIA- kúpa/objednanie
KAMENNÝ OBCHOD- kúpa/objednanie
Tvoj cieľ: Vytvoriť najjednoduchší, najrýchlejší a najbezpečnejší spôsob kúpy.
SPOKOJNOSŤ
Komunikácia- Dotazník spokojnosti. Hodnotenie produktov. Hodnotenie pobočky. Hodnotenie stránky. Hodnotenie aplikácie.
MÉDIA/KANÁLY
WEB- otázky, komentáre, hodnotenie stránky, chatbot
EMAIL- dotazník spokojnosti, Personalizovaný newsletter
SOCIAL MEDIA- komentáre príspevkov, hodnotenia
KAMENNÝ OBCHOD- služby zákazníkov, reklamácie, sťažnosti
Tvoj cieľ: Získať hodnotenie od zákazníka a predstaviť širšiu škálu produktov/služieb.
Buď si vedomá/ý svojich krokov a ľahšie spoznáš, čo pri budovaní tvojej značky funguje, a čo nie.
Comments